Re: Yedek alıp geri yük

From: Volkan YAZICI <yazicivo(at)ttnet(dot)net(dot)tr>
To: Erkin Tek <erkintek(at)fotograf(dot)web(dot)tr>
Cc: pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org
Subject: Re: Yedek alıp geri yük
Date: 2006-12-02 13:37:16
Lists: pgsql-tr-genel

On Dec 01 02:32, Erkin Tek wrote:
> (0) bir kaç sıkıntıdan kaynaklı pgAdminIII'de sıkıştırmadan backup
> (alıyorum. 1) Geri yüklerken nedense kendi çıkarttığını sokmadı
> (geri. (2) Ben de sorgu çalıştırarak sokmaya çalışıyorum da şu
> (satırları beğenmedi:
>
> COPY arac (arc_plaka, arc_tanim, frm_id) FROM stdin;
> 06 VHU 81 Mercedes S600 2
> 06 H 0099 Mercedes S600 2
> 06 BS 4309 Audi A6 2
> \.
>
> ERROR: syntax error at or near "06" at character 55

Gönderdiğiniz postadaki \t (tab) karakterleri normal boşluk (space)
karakterine dönüştürüldüğünden, yukarıdaki satırlara bakarak bir şey
dememiz zor.

COPY komutunun kullanımı gayet kolaydır. Bunun için öyle uçar kaçar
kullanıcı arayüzlerine ihtiyacınız yok. Komut satırından da bu işi
kolaylıkla yapabilirsiniz. Tavsiyem sırası ile yukarıdaki satırları
deneyin (ya da bisection yöntemi ile) hangisi sorun çıkarıyorsa, onun
alanlarının \t karakteri ile doğru olarak ayrıldığından emin olun.

Bu arada veri yedekleme ya da geri yükleme için psql ve pg_dump
araçlarından şaşmamanızı öneririm. (Hatırladığım kadarı ile pgAdmin de
zaten artalanda bunları kullanıyor.) Kaldı ki bence en iyisi PostgreSQL
dökümantasyonunun Backup & Restore bölümünü hemen 5 dakika içinde bir
hatmedim, ardından yola o şekilde devam edin.

> Böyle tek tıkla, dışarı paketleyip sonra içeri alacağım bir seçenek
> bulamadım. (3 ayrı serverdeki veriyi sürekli aynı tutmaya çalışıyorum
> :( )

Windows(TM)'dan kalan kötü bir alışkanlık. Eğer bu iş zaten bu kadar
kolay olsaydı DBA diye bir meslek olmazdı. Üç beş tık ile sekreterler
veritabanlarını yönetirdi.

> (0) Problem, sanırım anahtarla ilgili bir sıkıntı olmuştu veri kısmısı
> şifreli olduğundan işin içinden çıkamayıp sıkıştırmamayı öğrendim

Dediğim gibi ilgili PostgreSQL dökümantasyonuna bir 5 dakikanızı
ayırın. Emin olun pişman olmayacaksınız.

İyi çalışmalar.