mysql_insert_id eşdeniği postgresql'de bir yokmuş

From: Erkin Tek <erkintek(at)fotograf(dot)web(dot)tr>
To: "pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org" <pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org>
Subject: mysql_insert_id eşdeniği postgresql'de bir yokmuş
Date: 2006-12-01 14:30:29
Lists: pgsql-tr-genel

bir kaç fln filan buldum ama sanırım eklediğim şeyi bulmanın yolu pek yok, bir
transaction yazmadıkca.

bu oracle'da postgresql'de pek nazlılar yahu. Yoksa MySql'i pek
benimsediğimden mi, mantık hep oralarda.

Sequence kullanarak select

peki transaction içinde olmasak ta nextval işi halleder mi?

valla yarım saattir arıyorum, sormadan önce arayım dedim

http://esref.wordpress.com/database/sequence/'dan alıntı:
bir nextVal(’ogrenci_id_seq’) komutu çalışırsa, sayaç bir artmış ve değişmiş
olacağından, ikinci INSERT ifadesindeki currval(’ogrenci_id_seq’) fonksiyonu,
ilk INSERT ifadesindeki ID’den farklı bir değer alacaktır. Yani, ID’leri
kullanarak kayıtları ilişkilendirme modeli çökmüş olacaktır. Bu olası sorun
bertaraf etmek için, ilk INSERT ifadesinden önce nextVal(’ogrenci_id_seq’)
komutu çalıştırılmak suretiyle ID tespit edilip yazılım