Re: bitstring ya da numerik tur uzerinde "bit count" alabilmek

From: Volkan YAZICI <yazicivo(at)ttnet(dot)net(dot)tr>
To: Adnan DURSUN <a_dursun(at)hotmail(dot)com>
Cc: pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org
Subject: Re: bitstring ya da numerik tur uzerinde "bit count" alabilmek
Date: 2006-12-04 21:59:32
Lists: pgsql-tr-genel

On Dec 04 11:34, Adnan DURSUN wrote:
> Hmm, burada veritabanı indexleme yapısı size yardımcı olmayacak.
> Ayrıca partitioning özelliğini kullanırsanız okuma işleminin birden fazla
> partition dan yapılması durumunda performasınız kötüleşecek demektir.
> İşte bu yüzden sorguların nasıl olabileceğini tahmin etmeniz ve yapınızı
> ona göre tasarlamanız gerekli.
>
> Sanırım, Volkan ın bahsettiği gibi yoğun sorgulama şartlarına göre
> alanlar kullanıp, veriyi oralarda indexlemeniz anlamlı olacaktır. Yoksa
> milyonlar seviyesinde kayıt olan bir tabloda index olmadan sorgu yapmak
> [...]

IMMUTABLE fonksiyonları INDEX'lerde (ya da yeni yaratılacak tablo
sütununu oluşturmakta) kullanacağız. Elbette her sorgu için sil baştan
seqscan yapmak akıl kârı iş değil.

Ama ben yine de çoğu arama sorgusunun deseninin üç aşağı beş yukarı
aynı olacağını düşünüyorum. En azından bu desenlerden 3-4'ü üzerinde
INDEX'leme yapılabilir.

Bu arada aklıma conditional INDEX'ler geldi. Bunlardan da epey bir
yararlanılabilir.

İyi çalışmalar.