Re: bitstring ya da numerik tur uzerinde "bit count" alabilmek

From: "Adnan DURSUN" <a_dursun(at)hotmail(dot)com>
To: <pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org>
Subject: Re: bitstring ya da numerik tur uzerinde "bit count" alabilmek
Date: 2006-12-04 21:34:56
Lists: pgsql-tr-genel

----- Original Message -----
From: "Volkan YAZICI" <yazicivo(at)ttnet(dot)net(dot)tr>
To: "Kerem Hadimli" <wastiee(at)gmail(dot)com>
Cc: <pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org>
Sent: Monday, December 04, 2006 8:31 PM
Subject: Re: [pgsql-tr-genel] bitstring ya da numerik tur uzerinde "bit
count" alabilmek

> İşte ben de bu sebeple partitioning önerdim. Kullanıcı tarafından
> gelecek aramalar deterministik olmadığı için onlar üzerinde bir
> INDEX'leme yapmak karanlığa taş atmaktan farksız olur. Ama
> partitioning ile RAM'e sığacak büyüklükte tablolar oluşturmayı
> başarırsanız INDEX'in getireceği hıza, tabloları RAM'de işleyerek
> ulaşabilirsiniz.

Hmm, burada veritabanı indexleme yapısı size yardımcı olmayacak.
Ayrıca partitioning özelliğini kullanırsanız okuma işleminin birden fazla
partition dan yapılması durumunda performasınız kötüleşecek demektir.
İşte bu yüzden sorguların nasıl olabileceğini tahmin etmeniz ve yapınızı
ona göre tasarlamanız gerekli.

Sanırım, Volkan ın bahsettiği gibi yoğun sorgulama şartlarına göre
alanlar kullanıp, veriyi oralarda indexlemeniz anlamlı olacaktır. Yoksa
milyonlar seviyesinde kayıt olan bir tabloda index olmadan sorgu yapmak
biraz çılgınlık olur :-) yani burada IMMUTABLE fonksionlar işe yaramaz.

Saygılarımla
Adnan DURSUN