Re: Veri Tabanında Dosya saklama

From: "murat akca" <muratakca(at)gmail(dot)com>
To: "Ali Dereli" <derelinux(at)gmail(dot)com>
Cc: pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org, linux-programlama(at)liste(dot)linux(dot)org(dot)tr
Subject: Re: Veri Tabanında Dosya saklama
Date: 2007-03-22 08:29:00
Lists: pgsql-tr-genel

Merhaba,

Ben uzun zaman once calistigim projede yasadigimiz bazi sorunlari aktarmak
isterim. Bizim yeniden hazirladigimiz yazilim tum dosyalari veritabaninda
saklayan bir yazilimdi. Fakat belirli bir sure sonra veri tabaninin
buyuklugu 40 GB gibi bir buyukluge ulastigi icin calisilamaz bir hale
gelmisti. Yedegini almak vs cok buyuk problemler yasaniyordu.

Devrim Bey'inde belirttigi gibi eger veritabanina sadece dosyalarin sistem
uzerindeki adreslerini koysalardi veri tabani buyuklugu 100 MB civarina
dusuyordu.

Ve biz bu projeyi sadece veritabanini bu hale donusturmek icin almistik.
Ayrica ileride dosyalrinizi saklamak icin cok buyuk boyutta disk alanina
ihtiyaciniz olursa isletim sistemi ozellikleri yardimiyla (nfs yada samba
vb) daginik sistemler kurmaniz cok kolay olacaktir.

Iyi Calismalar

Murat Akca