Re: Veri Tabanında Dosya saklama

From: Devrim GÜNDÜZ <devrim(at)CommandPrompt(dot)com>
To: Ali Dereli <derelinux(at)gmail(dot)com>
Cc: "pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org" <pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org>
Subject: Re: Veri Tabanında Dosya saklama
Date: 2007-03-22 07:43:28
Lists: pgsql-tr-genel

Merhaba,

On Thu, 2007-03-22 at 09:22 +0200, Ali Dereli wrote:

> İç ağda çalısacak web tabanlı uygulamada (JSP) kullanıcılara ait
> dosyaların (2 MB ı gecmeyecek sekilde pek cok türde dosya) saklanması
> gerekiyor. Bu dosyaları PostgreSQL'e yazdırmakmı evladır yoksa
> standart sekilde sunucunun her hangi bir klasöründe saklamakmı?

Sunucunun herhangi bir dizininde saklamak ve veritabanına sadece yolu
yazmak daha çok kullanılan yöntem.

Burada önemli nedenler şunlar PostgreSQL tarafında:

- Daha az veritabanı verisi ve kolay yedekleme/geri yükleme.

- Replikasyon. Şu anda sadece Mammoth Replicator lob replikasyonu
yapabiliyor. Trigger altyapısı nedeniyle Slony-I lob replike edemiyor.
Sadece bytea alanları replike edebiliyor.

Eğer sizce bu ikisi sorun değilse tabii ki PostgreSQL'de tutabilirsiniz
veriyi.

> Ben Veri Tabanının yedeği alıp bide ilgili dosyaların yedeğini almak
> istemiyorum. Tek yedekle işlem sonuçlansın istiyorum.

Yedek almak tek dert değil burada. Veriyi yüklemeniz gerekecek zamanı da
düşünün. PostgreSQL ile ilgili bir sorunda sadece düz veriyi geri
yüklemek varken lobları PostgreSQL'de tutarsanız onları da yüklemek
zorunda kalacaksınız...

> Birde Kullanıcılara "dosyalarınızı veri tabanında saklıyacaz, sizden
> başka kimse onlara ulaşamaz " dediğimizde (nedendir bimem) uygulamaya
> olan güven, saygı vb. artıyor. Kısacası fiyakalı bi uygulama oluyor.

Bunu encfs ile de yapabilirsiniz sanıyorum; yani dosya sistemi bazında
halledebilirsiniz işinizi. :)

> Ama sadece fiyakalı olması yetmiyor. Yedekleri geri yüklediğimde acaba
> sorun yasarmıyım? hızda belirgin bi azalma olurmu? vb.

Hızda sorun olmaz, Yedek konusunu yukarıda yazmıştım.

> Postgresql 8.1.4

8.1.8'e geçin bu arada. 8.2.3 demiyorum; zira yazın 8.3 çıkacak zaten.

Görüşmek üzere,

--
Devrim GÜNDÜZ
Managed Services, Shared and Dedicated Hosting