Re: Stratégie de mot de passe des roles postgresql

From: Cédric Villemain <cedric(dot)villemain+pgsql(at)abcsql(dot)com>
To: Alain Benard <alain(dot)benard(at)inrae(dot)fr>, "pgsql-fr-generale(at)lists(dot)postgresql(dot)org" <pgsql-fr-generale(at)lists(dot)postgresql(dot)org>
Subject: Re: Stratégie de mot de passe des roles postgresql
Date: 2023-11-03 10:08:52
Lists: pgsql-fr-generale

Bonjour,

je vous recommande la lecture du document de la CNIL:
https://www.cnil.fr/fr/mots-de-passe-une-nouvelle-recommandation-pour-maitriser-sa-securite

https://www.postgresql.org/docs/current/passwordcheck.html

«....You can adapt this module to your needs by changing the source
code. For example, you can use CrackLib to check passwords  ....»

Bonne journée,
Cédric

--
---