memory yonetimi

From: "murat akca" <muratakca(at)gmail(dot)com>
To: pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org
Subject: memory yonetimi
Date: 2007-07-31 19:01:18
Lists: pgsql-tr-genel

Merhaba,

Bir uygulama hazirliyoruz database olarak postgresql kullanmak istiyorum.
Fakat bana sorulan bazi sorularin tam olarak cevaplarini veremiyorum bu
yuzden de in memory database yada postgresql kullanmak arasinda kararsizim.
Asagida en buyuk sorunu ozetlemek istiyorum :

tablo_1

tablo_2

tablo_3

tablo_4

seklinde 4 tablomuz olsun. Bu tablolardan tablo_1 ve tablo_3 uzerinde cok
fazla islem yapilmasi gerekiyor. Saniyede 50 ile 100 sorgu calisabilir.
Performans konusunda problem yasamamiz muhtemel gorunuyor cunku bu
sorgularin tamamminin maximum 50 ms'de cevap uretmesi gerekiyor ( ideal
olarak 50 ms den cok kucuk zamanlarda cevap almamiz gerekiyor) ve her iki
tabloda da 1 ile 2 milyon arasinda kayit var.

Ben bu iki tabloyu tamamen memory'e yukleyip islemlerin tamamini hafizada
yapmayi planliyorum. Oracle'da bunu ayarlayabiliyorum yani su iki tabloyu
tamemen memoryde yukleyerek calistir diyebiliyorum acaba postgresql'de de
buna benzer bir konfigurasyon yapabilir miyim? Eger bu yapilamiyorsa
timesten kullanmayi dusunuyorum.

cevaplarinizi bekliyorum

tesekkurler

Murat Akca