Re: [pgsql-tr-genel] Veri Tabanında Dosya saklama

From: "Adnan DURSUN" <a_dursun(at)hotmail(dot)com>
To: <pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org>
Subject: Re: [pgsql-tr-genel] Veri Tabanında Dosya saklama
Date: 2007-03-23 18:46:23
Lists: pgsql-tr-genel

Merhaba

Sorunuza genel veritabanları açısından cevap vereyim :

Veritabanında LOB data saklamanın

Avantajları :

1. Güvenlik
2. Sorgularda içerik araması kolaylığı
* indexleme yeteneği
* SQL kullanabilme
3. Yedekleme yönetiminin kolaylığı

Dejavantajları :

1. Transaction zamanlarını uzatması
(veritabanlarında bu sürenin kısa olması tavsiye olunur)
2. Veritabanı büyüklüğünü artırması

Bunlara değinmemin amacı; bu konuda grup içinde beyin cimnastiği yaratma isteğimdendir. Bazı veritabanlarının bu yöndeki yetenekleri çok gelişmiş olabilir.
Dolayısiyle dosya saklama seçimi, kullanılacak veritabanının yetenekleri değerlendirerek yapılmalıdır.

Saygılarımla

Adnan DURSUN
ASRIN Bilişim Ltd.