Re: Cambiar tipo de dato

From: Juanky Moral <juanky(dot)moral(at)gmail(dot)com>
To: Betsa <betsa5(at)hotmail(dot)com>
Subject: Re: Cambiar tipo de dato
Date: 2005-04-08 19:26:30
Lists: pgsql-es-ayuda

Lástima. Si tuvieras el 8.x mira lo que podrías hacer:

ALTER [ COLUMN ] column TYPE type [ USING expression ]

ALTER COLUMN TYPE
This form changes the type of a column of a table. Indexes and
simple table constraints involving the column will be automati-
cally converted to use the new column type by reparsing the
originally supplied expression. The optional USING clause speci-
fies how to compute the new column value from the old; if omit-
ted, the default conversion is the same as an assignment cast
from old data type to new. A USING clause must be provided if
there is no implicit or assignment cast from old to new type.

Con el que tienes, tendrás que hacer el cambio de tipo de dato por el
'procedimiento tradicional', es decir, mudando los datos de un sitio a
otro.