Merhabalar ve Soundex

From: Alaattin Kahramanlar <alaattin(at)gmail(dot)com>
To: pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org
Subject: Merhabalar ve Soundex
Date: 2007-03-21 10:57:12
Lists: pgsql-tr-genel

Tüm liste üyelerine merhaba;

Bir sorunumda yardıma ihtiyacım var, hem internetten hem de PG'nin
internet sitesinden aramama karşın aradığım şeyi bulamadım, bulduklarımı
da anlayamadım tam olarak.

Debian kurulu bir makina üzerinde Postgresql 8.2 kullanıyoruz, standart
apt-get kurulumu yapmıştık zamanında; şimdi ciddi derecede soundex()
ihtiyacımız var, ancak soundex'in standart kurulumda gelip gelmediğini
yahut gelmiyorsa nasıl kurulacağını hiç bir kaynaktan öğrenemedim. Hatta
postgre'nin resmi kullanma kılavuzunda bile soundex hakkında neredeyse
hiç bir bilgi yok.

Sizden ricam soundex ile ilgili bilginizi paylaşmanız;

* Sistemde şu anda soundex fonksiyonu kurulu mudur nasıl anlayabilirim?
* Örnek bir soundex sql sorgusu gönderebilir misiniz, söz dizimi ile
ilgili de belge bulamadım internette?
* Sistemde soundex kurulu değilse nasıl bu desteği yükleyebilirim?

Zamanınız için şimdiden teşekkür ederim.

Alaattin Kahramanlar

Attachment Content-Type Size
alaattin.vcf text/x-vcard 515 bytes