inet , min/max

From: Timu EREN <selamtux(at)gmail(dot)com>
To: pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org
Subject: inet , min/max
Date: 2006-08-11 01:14:17
Lists: pgsql-tr-genel

Merhaba,

Elimde aşağıdaki gibi bir tablo var ve ben bu tablodaki ip_address alanında
min/max değerlerini alabilmek istiyorum ancak aşağıdaki gibi bir sonuç
geliyor, inet alanındaki veriyi netmask bit'i ile birlikte tuttuysamda
istediğim şeyi elde edemedim.

Create table list
(
id bigserial not null,
ip_address inet not null,
name varchar(230) not null
);

select min(host(ip_address)),max(host(ip_address)) from list;

192.168.4.1 | 192.168.4.99

ip adresleri bir C bloğu yani 192.168.4.1 den 192.168.4.254'e kadar ardaşık
olarak tabloda mevcut, ancak host fonksiyonu text döndürdüğünden dolayı
istediğim sonu alamıyorum. almak istediğim sonuç aşağıdaki gibi olmalı,

select min(host(ip_address)),max(host(ip_address)) from list;

192.168.4.1 | 192.168.4.254

Order by kullanmak istemiyorum çünkü bu tablo name alanı ile başka 2 tabloya
daha join yapılıyor.

Umarım problemimi anlatabilmişimdir.

--
Saygılar && İyi çalışmalar