Re: createdb mydb / could not connect to database postgres

From: Ulises Ibarra <ulisesibarra2003(at)yahoo(dot)com(dot)mx>
To: Jaime Casanova <systemguards(at)gmail(dot)com>
Cc: pgsql-es-ayuda(at)postgresql(dot)org
Subject: Re: createdb mydb / could not connect to database postgres
Date: 2005-11-14 23:14:50
Lists: pgsql-es-ayuda

Estimado Jaime:
Creo que no había hecho todo como lo pensaba, me
faltaba hacer:

adduser postgres
mkdir /usr/local/pgsql/data
chown postgres /usr/local/pgsql/data
su - postgres
/usr/local/pgsql/bin/initdb -D /usr/local/pgsql/data
/usr/local/pgsql/bin/postmaster -D
/usr/local/pgsql/data >logfile 2>&1 &
/usr/local/pgsql/bin/createdb test
/usr/local/pgsql/bin/psql test