Re: Latin5 ORDER BY sorunu (pgsql8.1)

From: "Kerem Hadimli" <wastiee(at)gmail(dot)com>
To: "Soner Demiray" <sdemiray(at)gurmen(dot)com(dot)tr>
Cc: derelinux(at)gmail(dot)com, pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org
Subject: Re: Latin5 ORDER BY sorunu (pgsql8.1)
Date: 2007-04-04 17:21:45
Lists: pgsql-tr-genel

Teşekkür ederim sorunu çözdüm.

Sorunun sebebi şuymuş; başlangıçta initdb ile cluster yaratırken,
--encoding=LATIN5 diyerek charset belirtebiliyoruz fakat bunu yapmamız
collation'ı etkilemiyormuş, sadece charset imiş. Cluster'ı yaratırken
initdb 'ye --collation=tr_TR.ISO-8859-9 vermem sorunu çözdü.

Debian'ın yanında gelen postgresql paketlerinde (7.4 ve 8.1 den
itibaren sanırım) wrapper programlar bulunuyor, birden fazla clusterı
yaratmak, psql ile bağlanmak vs vs gibi, bütün postresql programlarını
wrap eden işte (mesela psql --cluster=8.1/test_cluster diyerek diğer
cluster'a bağlanabiliyorsunuz). Bu programları kullanarak yeni bir
cluster yarattım doğru ayarlarla, eski cluster'ımdaki verileri
pg_dumpall ile alıp yeni cluster'a aktardım. Daha sonra eski cluster'ı
iptal edip yeni cluster'ı devreye alınca sorun çözüldü.

Bu sorunla karşılaşanlar için, debian'da iseler, pg_lsclusters,
pg_createcluster komutlarıyla yeni cluster yaratılabiliyor, bunların
manpage'lerinden bilgi alabilirler. Sıradaki boş portta (5432 değil de
5433 yani) çalışan yeni bir sunucu yaratıyorlar mesela. Bunları
kullanarak kolayca geçiş yapabiliyorsunuz, 10 dakikalık downtime
yaşayarak (herşeyden emin olmak için) sorunu çözdüm

cevaplar için çok teşekkür ederim,
Kerem Hadımlı